FANDOM

Czyt.Wyspa Bluajeta

Historia

Do Equestrii był kiedyś podłączony kawałek ziemi i o włos się nie oddalał. Kiedyś była to zwykła wioska ale kiedy pojawiło się niebezpieczeństwo odpływu miasta wszyscy uciekli, a miasto zapadło się. Młode ziemskie kucyki postanowiły się tam pobawić, byli to Walhim i Falrinam. Kiedy to po kilku dniach nie wrócili ich młodszy brat postanowił ich znaleźć. Poszukiwania nie trwały długo bo Blajet szybko ich znalazł.

- Czego tu szukasz, zaraz odpłyniesz - wyśmiał go najstarszy Walhim.

- Dobrze mówi - potwierdził młodszy który zawsze go papuguje Falrinam.

Zanim Blajet zdążył odpowiedzieć kawałek lądu się urwał tworząc wyspę która odpłynęła. Spędzali tam dni ale naszczęście świetnie łowili ryby. Pewnego dnia Walhim złapał rybę która mówiła. Zadała mu zadanie za którego wykonanie miał dostać te wyspę dla siebię. Walhim miał do wschodu znaleść zardzywiały kluczyk. O wschodzie Walhim przyniusł rybie złocisty klucz, a ryba na to:

- Nie słuchałeś mnie, lecz odkupić wyspę chciałeś, za to w kamień cię zamienie, gdysz prużna twa chciwość.

Po chwili Walhim był kamienym posągiem. Po tygodniu Falarinam złowił rybę która nakazała mu znalezienie jej zardzywiałej podkowy do świtu by zdobył królestwo. Falarinam przyniusł srebrną podkowę, a ryba na to:

- Nie słuchałeś mnie, lecz okupić mnie chciałeś, za to w kamień cię zamienie, gdysz prużna twa chciwość.

Po pewnym czasie Blajet zobaczył rybę na brzegu, nie była to mówiąca ryba, lecz mimo to pozwolił jej wrócić do morza. Wtedy mówiąca ryba podskoczyła aż do słońca i żekła:

- Lubie chłopów co pomocni, dam ci zadanie takie: znajdź do świtu mi zardzywiałą klamkę do drzwy.

Na za jutrz Blajet przyniusł zatdzywiałą klamkę i żekł:

- Wiem, że nie ze złota ni srebra zrobiona ta klamka, lecz chciwy nie jestem i dostarczam to o co mnie proszono.

- Za twą szczerość wyspę ci oddam i braci odczaruje - dodała ryba.

Blajet mógł zażądzać braćmi, ale o rybie tajemniczej tylko się szepcze bo nikt nie wie czy dobra czy złą jest. Blajet na kamieniach wypisywał historię wyspy i teraz każdy może ją odczytać. Po śmierci Blajeta zjechały się tam kucyki i odbudowały cywilizacje dodając kilka zasad.

Zasady (uwaga tu nie poprawiać niczego bo te błędy ze starego języka kucy)

  1. Niech zły kucyki ziemski ryba skamienieje, gdyż prużność i chciwość w nich drąży. (oczywiście to nie Blajet wymyślił takie dominowanie, a jednorożce co odkryły po jego śmierci tę wyspe)
  2. Nie pegaz nie straszny sam w sobie, le los jego gdy już chciwosc wydzie na jaw.
  3. Gdy jeden róg wodne mięso spotyka niech se trud nie da i strach kamienieje niec jedak rybe pekupi lepiej niz Walhim i Falrinam.
  4. Ko by nie przyjochał to wyspa niec on nie chwoli.
  5. Blajet nie pan ,le podawa z je pyklad blac, le nie z je rasy.
  6. Ja ty jeden róg jetes to ty mie kucyk ziem na slug, a pegza za dorade

Kucyki z wyspy (muszą być zaakceptowane przez Maje108)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki