FANDOM

Kryształy żywiołów (także Cztery Elementy, Klejnoty, ang. Elemental Crystals) - magiczny artefakt, zestaw czterech kamieni szlachetnych stanowiących źródło jednej z największych (zaraz po Klejnotach Harmonii) sił w całej Equestrii. Służą do przywracania równowagi w Exuberant Town w czasie zagrożenia.

W serialu, znamy kilka głównych użycia Kryształów Żywiołów. Przeszło, około 10000 lat temu Księżniczka Celestia i Luna, pokonały Kryształami Czarną Klacz, która została zaklęta w złotym medalionie. Niestety, tuż przed zaklęciem rzuciła klątwę na Kryształy, i od tej pory Księżniczki nie mogły już z nich korzystać. 

Ostatecznie, rolę kryształów przejęły Klejnoty Harmonii.

W pozostałych wypadkach, moc Kryształów została użyta przez Księżniczkę Water i jej siostry. Pierwsze użycie zostało zanotowane już w pilocie, kiedy to moc Kryształów pokonała Czarną Klacz i zamieniła ziemskie kucyki w alikorny.

Później Kryształy zostały użyte do przywrócenia harmonii żywiołów. Wielki chaos wywołała znowu zbuntowana Czarna Klacz, która uciekła z Canterlotu i wchłonęła magię lasu Everfree. Siostry użyły Kryształów i przywróciły wszystko do normy.

Ostatnie użycie Kryształów zostało odnotowane, kiedy to Magia zła zamieniła Fire, Earth i Air w ich alternatywne wersje. Water wtedy nieświadomie używa Kryształów Żywiołów, kiedy zapisuje Zaklęcie Wiecznej Nieśmertelności. Celestia mianuje ją główną Księżniczką.

Wygląd

Korona Fire.png

Element Ognia

Korona Water.png

Element Wody

Korona Earth.png

Element Ziemi

Korona Air.png

Element Powietrza

Więcej z Fandomu

Losowa wiki