FANDOM

Artykuł
Kasjopeja

Strażniczka gwiazd

Galeria postaci
Gwiazda (Opisywana też jako gwiazdozbiór)
Female picto.png
Klacz
Zajęcia Opieka nad gwiazdami, spełnianie życzeń kucyków.
Rodzina
Krewni Gwiazdy (rodzina)
Wygląd
Grzywa
Sierść
Oczy
 
Colour shape.png
#008080

Powstanie

Pierwsze szkice

Najpierw pojawiły się szkice ołówkowe na białej kartce. Nie wyglądały one jednak tak efektownie, jak wyobrażała sobie to autorka. Pomysłem było, by oddać jej piękno na ciemno pomalowanej kartce, gdzie Kasjopeja prezentowała się jako szczegółowa konstelacja w kształcie kucyka – alicorna, pośród gwiazd. Ten Art został wykonany przez autorkę farbami akrylowymi (już niedługo w artykule).

Wygląd

Na początku Kasjopeja miała wyglądać bardzo podobnie do jednej z zabawek Luny (link)

Ilustracja

Ilustracja w infobox'ie jest wykonana przez autorkę programem do tworzenia kucyków, Pony Creator by General ZoiObrazek przedstwawia Kasjopeję w wersji "z konturami", gdy zaś ta prrawidziwa, która zostanie w najbliższym czasie udostępniona, nie zawiera mocnych kontur i jest bardziej przejrzysta.

Podstawowe informacje

Rasa

Kasjopeja nie jest kucykiem ziemskim, pegazem ani jednorożcem lub Alicornem. Choć posiada róg i skrzydła, są one tylko znakiem szczególnym, wygenerowanym przy jej „narodzinach”.

W rzeczywistości, jest ona gwiazdą, ale także opisywana jest jako konstelacja. Nie posiada żadnej władzy w Equestrii ani żadnych specjalnych zdolności (poza spełnianiem życzeń).

Wiek

Klacz liczy sobie kilka tysięcy lat, gdyż gwiazdy stworzyły ją jeszcze przed narodzinami księżniczek Equestrii. Co ciekawe, mimo podeszłego wieku, jej wygląd się nie starzeje. Jest także nieśmiertelna, jak Alicorny. Mimo niektórych podobieństw nie jest z nimi w żaden sposób spokrewniona.

Kosmos

Kasjopeja nie mieszka na ziemi. Jej dom znajduje się w przestrzeni gwiazd. Jedynym jej miejscem, gdzie zatrzymuje się na jakiś czas to gwiezdna przystań, gdzie mieści się magiczna luneta, która pokazuje jej co dzieje się na ziemi, a także w kosmosie.

Wygląd

Wygląd Kasjopei składa się głównie z gwiazd. Jako żywa konstelacja nie posiada ona sierści. Ewentualnie gwiezdną grzywę. Jest praktycznie przezroczysta, dlatego nie posiada tez takich narządów jak serce, także dlatego, że nie jest to istota stała. Jej oczy są w kolorze ciemnego turkusu.

Charakter

Usposobienie spokoju

Nic nie jest w stanie wytrącić ją z równowagi, ze względu na to, że nie otacza ją ukształtowane charakterowo towarzystwo. Nawet jeżeli spotka się z jakimś kucykiem (co dzieje się co BARDZO długi czas), pozostaje w swej spokojnej naturze.

Dobroczynna i pomocna

Spędza czas na spełnianiu kucykowych życzeń. Zawsze jest miła i serdeczna wobec mieszkańców. Pomaga spełniać marzenia posiadaczom dobrego życzenia.

Samotniczka

Kasjopeja, choć zawsze wyraża dobroć wobec innych, nie jest duszą towarzystwa. To wyjaśnia jej położenie w kosmosie. Woli spędzać czas sama, na rozmyślaniu, oglądaniu gwiazd czy patrzenia przez teleskop.

Inne

Zajęcia

Konstelacja zajmuje się opieką nad gwiazdami. Lubi też spełniać życzenia kucyków, które zobaczą spadającą gwiazdę i pomyślą życzenie.

Przypada też jedna noc na cztery lata, kiedy trzy gwiazdy spadają w tym samym miejscu i wtedy szczęśliwcy mają okazję zobaczyć Kasjopeję w pełnej, gwieździstej postaci w miejscu,  którym spadły gwiazdy. Pokazuje się ona im tylko na kilka minut i ma szansę spełniać życzenia.

Zainteresowania

Kasjopeja  uwielbia towarzystwo gwiazd, a także podróżowanie po kosmosie. Spędza też czas na doglądaniu pełni księżyca.

Zdolności

Posiada zdolność orientacji w danym miejscu w kosmosie i powracania do ustalonego miejsca ( a zauważmy, że kosmos jest nieskończenie długi ).

Także posiada moc, ale ogranicza się ona tylko do spełniania dobrych życzeń.

Potrafi rozmawiać z gwiazdami.

Informacje mniej potrzebne 

Znajduje się tu zbiór informacji, które nie są bardzo warte potrzeby zainteresowania.

Ulubiona potrawa: Droga mleczna ;D ... Klaczka nie odczuwa potrzeby spożywania pokarmów

Zwierzę: (Brak)

Znak zodiaku: Sama jest gwiazdą. Gdyby znana była dokładnie jej data urodzenia, na jej podstawie można by określić zodiak

Ulubiona pora dnia: W kosmosie nie ma dnia ani nocy. Jednak panuje tam wieczna ciemność, lekko oświetlana przez gwiazdy, wiec Kasjopeja prawdopodobnie wybrałaby NOC.

Ulubiony dzień: Nie da się określić dnia w jej położeniu, ale prawdopodobnie dzień nocy perseid

Przeznaczenie: Opieka nad na wszechświatem (gwiazdami), spełnianie życzeń

Talent: Wrodzona zdolność rozpoznawania znaków zodiaków, liczb, przepowiadania przyszłości, wróżenia

Motto: „ Pędź co raz wyżej, aby sukcesem dosięgnąć gwiazd (celu)”

Sympatia: (Brak)

Przezwisko: (Brak)

Znaki szczególne: Rozsądek

Cytaty: „”

Relacje

Rodzina i przyjaciele

Kasjopeja narodziła się z gwiazd pierwszej rocznicy trzech spadających gwiazd. Żyjąc w kosmosie, znajomi sobie grono gwiazd i.t.d. dlatego też są także jej przyjaciółmi. Nie lubi towarzystwa kucyków, jednakże lubi spełniać ich życzenia.

Dary trzech gwiazd

Trzy spadające gwiazdy, z których narodziła się Kasjopeja, przekazały jej trzy najważniejsze dary:

- Mądrość, Rozsądek

- Dobroć

- Opanowanie

Życiorys

Narodziny

Dawno temu, kiedy cywilizacja Equestrii zaczynała mieć swój byt, W jedno z teraźniejszych przecznic miasta (prawdopodobnie koło Sadle L.), na ciemnym od nocy nieba rozbłysło jasne światło. Noc była bardzo gwieździsta. Nagle gromkie światło spadło łańcuchem na ziemię. Na miejscu upadku falowała świetlna zasłona, pod którą ukazywały się to coraz nowe kształty. Wreszcie zasłona dyskretnie opadła, a na ziemi leżała gwieździsta klacz. Lekko zamrugała i spojrzała ciemno – turkusowymi oczyma na cały świat. Nie umiała odnaleźć się w sytuacji. Spojrzała w niebo. Tysiące, miliardy, tryliardy, maleńkich iskiereczek mrugało właśnie w jej stronę. Czuła się niesamowicie. Lekki wietrzyk, powiewał jej lśniącą grzywą i wtedy klaczka oderwała wzrok od nieba. Podniosła się powoli na kopytkach. Rozprostowała skrzydła i ... wzniosła się w powietrze. Szybowała po niebie jak gwiazda, błyskając to raz po raz gwiezdną sierścią. Przyjęła pozycję szpica i szybował pionowo wyżej i wyżej ... aż znalazła się w przestrzeni ciemnej i błyszczącej od gwiazd. Zastygła w podziwie. Postanowiła tu być już zawsze i zostać wierna gwiazdom.

Legendy powiadają, że zamieszkała między nimi i do dziś spełnia kucykowe marzenia.

                                                                                                                                       Jeden z zapisów nieznanych kronik

Życie na co dzień i wierzenia

Narodziny Kasjopei dały wielkie znaczenie dla gwiazd i życzeń. Dbała o to, aby każda z gwiazd mogła wzejść w niebo w czasie nocy. Namawiała je aby w piękne noce mogły spadać, i przynosić życzenia potrzebującym. Niektórzy mówili, że słyszą jej nocne śpiewy, które kołysają gwiazdy do snu, a także pysk, ukazujący się w gwiazdozbiorach gwiazd, uśmiechający się do kucyków z góry. Legenda o Kasjopei i jej wierzenia nie były rozpowszechniane. Wiedzieli o niej tylko nieliczni. Niektórzy uznawali ją za trzecią siostrę – księżniczkę, a inni za panią i damę nieba gwiezdnego. Nie wszystkie ich wierzenia opierały się o prawdę. Większość była tylko wymysłami „wyciągniętymi z palca” i rozpowiadanych w małych miejscowościach.

Kasjopeja nie pragnęła sławy. Chciała być samotna. Jedyne towarzystwo, które jej odpowiadało to grono gwiazd. W kosmosie widziała cudowny świat. Tysiące kwiatów, które okazywały się tylko mgławicami. Świetliki, które oświetlały wszechświat po przebraniem gwiazd. Wszystko było w jej oczach Perfektem stworzenia. Bez wzglądu na opinie kucyków, w najprostszych opisach pozostawała tylko jako opiekunka gwiazd.

Losy niezwykle splecione - blog

Czy wiesz, że ...

  •   W języku angielskim jej imię pisze się Cassiopeia, a wymawia się jak w polskim, tylko z większym akcentem „s” i „i”?
  •  Kasjopeja to gwiazdozbiór pięciu gwiazd (w tym gammy i delty), który jest prawie zawsze widoczny na niebie? 
  • Gwiazdozbiór Kasjopei można rozpoznać po charakterystycznym układzie w kształt litery „W”, jednak kiedy jest ona do góry nogami, wówczas przypomina literę „M”? 
  • Kasjopeja w mitologii greckiej była próżną i zarozumiałą królową Etiopii. Po śmierci, bogowie przemienili ją w gwiazdozbiór nieba północnego? 

Więcej ...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki