FANDOM

Artykuł w edycji
TwilightSzablonEdycja.png
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Harmonixia
Guard Books

Strażniczka Wiedzy

Guard Books ID.png
Zajęcia Sprawowanie roli strażniczka wiedzy
Pisanie książek
Wygląd
Grzywa

Colour shape.png
#00ccff
black
Sierść
 
Colour shape.png
#7e7e7e
Oczy
 
Colour shape.png
#00ff99
Znaczek
Bladożółta gwiazda i cztery białe gwiazdy w stylu znaczka Księżniczki Twilight Sparkle, symbolizujące jej talent do magii oraz nauki.
Guard Books CM.png

Guard Books (ang. Guard - Strażnik, Books - Książki) - jednorożec, strażniczka wiedzy i pisarka, samotniczka.

Guard jest ponysoną[1] użytkowniczki Harmonixia. Books wyróżnia się niezwykłym talentem magicznym w wielu dziedzinach. Kiedyś, przed czasami Twilight Sparkle była najzdolniejszą uczennicą Księżniczki Celestii, lecz zrezygnowała z posady by poświęcić się dla świata wiedzy i nauki. W zamian za poświęcenie solarna władczyni ustanowiła Books Strażniczką Wiedzy a także obdarowała nieśmiertelnością[2]. Potrafi korzystać z Kamienia Filozoficznego, co jest bardzo trudną lecz i przydatną w trakcie zagrożenia sztuką.

Historia

Guard narodziła się jako córka nieznanych rodziców jednorożców. Jej matka bojąc się, że razem z mężem nie będzie mogła utrzymać swojego dziecka oddała je do Domu Dziecka. Tam też zaopiekowała się nią ostra lecz cierpliwa i owiana tajemnicą klacz jednorożca Grey. Razem z nią Books wypracowała wiele cech takich jak cierpliwość, wierność oraz uczyła się magii. Głównie fascynowała się jednak nie samą historią lecz księgami, eliksirami i zaklęciami, czyli Alchemią. Grey widząc wielki potencjał swojej uczennicy poleciła jej Szkołę Dla Utalentowanych Jednorożców Księżniczki Celestii, która znana była wtedy pod nazwą Szkoła Utalentowanych Jednorożców Księżniczki. Kiedy Guard skończyła dwanaście lat opiekunka zdecydowała się jej wyznać tajemnicę i nauczyć Alchemii. Nie wiadomo co do końca Grey powiedziała Books[3]. Wiadomo jednak, iż wiadomość ta tak zainspirowała klacz by ta zaczęła jeszcze pilniej studiować alchemię.

Guard wysłała list do szkoły poleconej przez Grey. Została ona przyjęta na egzamin wstępny. Trzeba było wykonać dowolną sztuczkę, tak by ta zaskoczyła jury. Books zdecydowała się na tzw. Rozbłysk. Wszystko szło dobrze, jury patrzyło z zaciekawieniem. Niestety, kiedy weszła Księżniczka Celestia Guard ze stresu straciła panowanie nad sobą strzelając szarym strumieniem w członków oceniająch występ, a nawet w samą władczynię Equestrii. Księżniczka Celestia opanowała magię Guard oraz przyjęła jako osobistą uczennicę, kwitując całą akcję jedynie słowami "Guard Books, masz naprawdę wielki talent. Lecz musimy dużo ćwiczyć na panowaniem magii!".

Przez następne pięć lat klacz pilnie uczyła się alchemii pod okiem samej Księżniczki, nie zapominając jednak o swojej pierwszej nauczycielce, Grey[4]. Celestia była naprawdę zafascynowana wielkim talentem uczennicy jak i jej łagodnym i spokojnym usposobieniem. Przez wiele lat studiów Guard niezwykle się przedstawiała w oczach solarnej władczyni, co też uczyniło ją uczennicą numer jeden na liście uczniów. Books ukończyła egzamin kończowy, i ostatecznie studia. Mogła je kontynuować na poziomie zaawansowanym. Niestety jej spokojną naukę zakłocił list Grey, która poprosiła ją o pomoc. Księżniczka pozwoliła jej wyjechać do jednorożca, jednak Guard musiała wrócić przed następnym tygodniem (był to bowiem pierwszy dzień tygodnia), inaczej nie zda egzaminów i straci studia. Guard przystała na warunki i spakowała walizkę wyruszając do swojej nauczycielki i mentorki. 

Kiedy dotarła na miejsce, okazało się, że w miasteczku panuje nieład i chaos. Jej ogromna biblioteka - skarbnica wiedza została przewrócona do góry nogami. Okazało się, że w miasteczku przejął władzę pewien kucyk, który pragnie zniszczyć całą wiedzę i wywrócić wszystko do góry nogami. Guard przeglądając jedną z książek trafiła na wzmiankę o Kamieniu Filozofii, zwanym również Kamieniem Filozoficznym. Kucyk postanowił napisać list do Księżniczki, oświadczając, że wyrzeka się wsystkich dóbr, ponieważ postanawia odnaleźć Kamień Filozofów, by pokonać wroga. Celestia zgodziła się i jeżeli Guard znajdzie Kamień obiecała jej stanowisko Strażniczki Wiedzy. 

Guard a pomocą wskazówki-rymowanki, pochodzącej z księgi Filozofów postanowiła wyruszyć na poszukiwania w samym sercu Lasu Everfree. Rymowanka brzmiała:

Tam gdzie biją wieczne dzwony,
Gdzie nauki nie trafił ślad,
Mieszka Kamień Filozofów,
Kruchy niczym najrzadszy kwiat.

Grey interpretując ów rymowankę po swojemu, bierze za cel kraniec Lasu Everfree, gdzie od początku Lasu śpiewają ptaki oraz rosną magiczne, kruche niczym diamenty oraz najrzadsze na świecie Kwiaty Życzeń. Guard przystaje na słowa Grey i zapakowana wyrusza na spotkanie przygody.

Books wędruje całe sześć dni przez Las, nie mogąc odnaleźć jego Krańca. Postanawia przeczytać po raz setny słowa z księgi Filozofów. Wtedy rozgląda się wokół siebie i zdaje sobie sprawę, że już jest na Krańcu Lasu Everfree. Wszędzie śpiewają przepiękne złote słowiki i srebrne kanarki, na ziemi błyszczą diamentowe kwiaty. Wszędzie rosną przepiękne, duże i rozłożyste dęby, które niestety trochę zasłaniają cały widok. Najpiękniejszy jest jednak dach z błyszczących lian, który chowa niebo. Trochę światła daje magiczne źródło, znajdujące się za wodospadem. Guard słusznie stwierdza, że ów źródłem jest Kamień Filozofów. Wędrując następne pół godziny, trafia do przepięknej groty pełnej czerwonych, żółtych i błękitnych kamieni. Największy, przykuwający uwagę kamień znajduje się na samym końcu groty.

Guard postanawia pójść przyjrzeć się Kamieniowi. Niespodziewanie magia ukryta w Kamieniu uwalnia się ukazując Kamień Filozoficzny. Guard unosi Kamień Filozoficzny za pomocą magii a następnie wybiega z groty. Postanawia użyć telekinezy, by przedostać się do Grey. Po chwili znajduje się w u boku jednorożca.

Tajemniczy wróg atakuje ze zdwojoną siłą. Guard powiadomiona przez Grey pojawia się w samym sercu miasteczka, Wieży Bluemagic. Magia Kamienia Filozofów wystrzeliła w złego wroga pokonując go. Przez to, przez chwilę Guard wyglądała nieco inaczej.

Niestety Books nie zdążyła na egzaminy i tym samym przekreśliła sobie szansę na dojście do zaawansowanych studiów. Na pytanie Books, dlaczego tak szybko odnalazła Kamień Filozoficzny, Grey odparła, że Kamień ujawnia się tylko tym, którzy chcą go użyć do dobrych celów. Księżniczka widząc poświęcenie kucyka ustanowiła go Strażnikiem Wiedzy oraz w zamian za odnalezienie Kamienia obdarowała nieśmiertelnością. W wolnej chwili, Guard pisze książki, które przyniosły jej później sławę[5].

Wygląd

W podstawowej formie, Guard jest raczej wysokim i szczupłym kucykiem. Ma ona średnio szarą sierść oraz błękitny cień na pyszczku a także tegoż koloru kopyta. Jej czarno-turkusowa grzywa jest charakterystycznie ułożona, przypomina przy tym grzywę jednorożca z głównej szóstki postaci w serialu. Klacz posiada trzy, czarne piegi na pyszczku oraz poskręcany róg. Styl turkusowych oczu dzieli z Rarity. Jej znaczek wygląda tak samo jak znaczek Księżniczki Twilight Sparkle, z tym, że różnią się one kolorami. Znaczek Guard ma główną gwiazdę w kolorze piaskowym, tymczasem Księżniczka w ciemno różowym przechodzącym w fiolet. Czasami nosi białą sukienkę ozdobioną błękitnymi kryształami. Można ją również ujrzeć w granatowej torbie z jej uroczym znaczkiem. Ukrywa jeden fakt, jednak na miejscu przed kopytem ma znamię w kształcie okręgu, które raz na jakiś czas (najdokładniej w dzień jej urodzin) świeci szarym lub błękitnym blaskiem[6].

Po krótkotrwałej przemianie spowodowanej przez Kamień Filozoficzny ma dłuższy róg oraz ogromne, rozłożyste skrzydła. Ona sama zaczyna błyszczeć, choć nie tak mocno jak kryształowy kucyk. Kolor sierści zmienia się na srebrny, oczy błyszczą niczym gwiazdy a ona sama jest wysokości Księżniczki Luny. Grzywa ma barwę biało-złotą. Dodatkowo, klacz ma na sobie złocistą zbroję i przy pasie Kamień Filozoficzny. 

W świecie Equestria Girls, Guard ma nadal szarą, lecz odrobinę ciemniejszą od sierści skórę. Styl włosów dzieli z antagonistką z filmu "My Little Pony: Equestria Girls". Mają one czarną barwę. Jej oczy są w tym samym kolorze. Books nosi jasno niebieską sukienkę ze złotym paskiem. Buty dzieli z Rarity, tyle, że mają one inny kolor. W uszach ma kolczyki, a na rękach bransoletki.

Osobowość

Cierpliwość

Guard jest bardzo cierpliwym kucykiem. Przede wszystkim, cierpliwie słucha rad Grey a także innych kucyków. Raczej nie lubi się kłócić, a tym bardziej nikomu się narażać, dlatego też ze spokojem słucha nawet bardzo niemiłych komentarzy na swój temat. Wydaje się czasami być nieasertywna, lecz to tylko pozory. Uwielbia czasami komuś dopiec, lecz tylko w wyjątkowej sytuacji i najgorszym wrogom. Wiele kucyków mówi, że jej cierpliwość jest na wagę złota.

Temperament

Mimo swojej świętej cierpliwości, Guard nie daje sobą pomiatać. Czasami zdarza jej się albo powiedzieć za dużo, albo wybuchnąć z powodu tego, że coś poszło nie po jej myśli. Mimo wszystko nie rzuca we wszystkich obraźliwymi obelgami i wyzwiskami, lecz stara się zawsze opanować. Uważa, że jest to jedna z jej najgorszym wad[7]. Raz na jakiś czas lubi też dopiec swoim wrogom, i zwykle prowadzi to do wielkiej wojny. Nie kłóci się z większymi osobistościami, przykładowo Księżniczką Celestią.

Optymizm i pesymizm

Guard przede wszystkim ubóstwia się śmiać, uważając, iż śmiech to zdrowie. Jeżeli nie może się śmiać, to przynajmniej się uśmiecha. Czasami jest uważana za niepoprawną optymistkę, a czasami za pesymistkę na całej linii[8]. Nigdy nie zdarza się jej chichotać. Czasami ma chwilę, gdzie najchętniej oderwałaby się od ziemi i poszybowała po niebie (przy czym bardzo żałuje, iż nie zgodziła się na bycie alikornem).

Galeria

Przypisy

  1. Mimo wszystko historia klaczy została całkowicie wymyślona. Jedynie osobowość i kilka elementów się ze mną pokrywają.
  2. Księżniczka Celestia wspomina to w jednej z wizji Guard
  3. Według Books tajemnica ta tyczyła się jej pochodzenia i historii, lecz ona sama nie może jej wyjawić.
  4. Books często wspomina Grey i mówi o niej zawsze z szacunkiem i dumą.
  5. Tak też mówi Grey, lecz Guard nadal trzyma się, iż wcale nie jest sławna.
  6. Księżniczka Celestia po ujrzeniu znamienia wytłumaczyła Guard, że ona również takowe ma. Oznacza ono, że pochodzi się z rodziny królewskiej oraz iż ma się nad czymś panowanie. Ona panuje nad Słońcem, jej siostra nad Księżycem, Cadance nad miłością, Twilight nad Elementami, natomiast Guard nad Kamieniem Filozoficznym. W tym znamieniu jest dużo tajemniczości. Wiąże się z nim również pewna przepowiednia.
  7. Tak samo sądzi twórczyni.
  8. Bardzo dziwne, ale prawdziwe...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki