FANDOM

Fiore Viola

W infoboxie piękna praca AgnessAngel

Klejnot Delikatności

Fiore Viola by AgnessAngel.png
Female picto.png
Klacz
Zajęcia Podróżowanie po Equestrii

Pisanie dziennika Czuwanie nad delikatnością w Equestrii

Rodzina
Małżonek ~~
Dzieci ~~
Rodzice Lawenda i Irys
Rodzeństwo ~~
Dziadkowie ~~
Krewni Wszystkie istniejące alikorny
Wygląd
Grzywa
 
Colour shape.png
#cc99ff
Sierść
 
Colour shape.png
Yellow
Oczy
 
Colour shape.png
#cc99ff
Znaczek
Kwiat
AgnessAngel - Fiore Viola CM.png

Fiore Violamożna powiedzieć, że księżniczka. Alikorn bez stałego miejsca zamieszkania. Jej elementem harmonii jest delikatność. Zrodzona z kamieni miłości i radości. Jej krewni to wszystkie istniejące alikorny.

O klaczy

Na pierwszy rzut oka klacz wygląda na pełną dumy, doniosłą księżniczkę. Jednak pozory mylą. Pod tą powłoką dostojnego alikorna kryje się delikatna i czysta duszyczka. Jednak, kiedy kogoś polubi, albo inny kucyk postara się do niej zbliżyć ona próbuje otworzyć się na niego i wraz z nim rozwinąć skrzydła i poszybować na kraniec świata. Mimo wszystko niewielu się to udaje. Jak już wspominałam Fiore Viola jest delikatna, przez co zarazem nieśmiała i skryta w sobie. Czasami podczas swych licznych wędrówek, których celem jest poznanie Equestrii oraz poszerzanie w niej delikatności, kładzie się i patrzy w gwiazdy myśląc o tym jakby było, kiedy żyłaby jako zwykły kucyk. Jak by to było...

Historia

Narodziny

Był chłodny, zimowy wieczór. We wszystkich domach zgasły już światła. Czy na pewno? W jednej z kamienic wciąż wydobywał się jasny blask lampy naftowej. W jednym z pokoi domu, w którym świeciło się owe światełko, na żółtym prześcieradle, przykryta purpurową kołdrą, leżała dorosła klacz imieniem Lawenda. Obok niej stał ogier, Irys, o tym samym wieku. Byli parą od wielu lat. Rok po ślubie postanowili mieć dziecko. Klacz zaszła w ciążę. Ale coś poszło nie tak. Lekarze powiedzieli, iż ani matka, ani dziecko nie przeżyją. Ogier był zrozpaczony. Pytał, prosił o pomoc, szukał różnych sposobów, lecz na darmo. Patrzył teraz na swoją ukochaną mając łzy w oczach. Jej zazwyczaj pełne radości i miłości oczy , były teraz smutne i puste. Nagle ogier wyszeptał „Radość i miłość”. Zawołał służącą i kazał czuwać nad Lawendą, aż do jego powrotu. Następnie zarzucił palto, wyszedł i zniknął w śnieżnej zamieci. Nie było go godzinę. Gdy wrócił trzymał w ręku dziurawy tobołek. Kiedy ją otworzył w całym pokoju zrobiło się jasno. Kucyk ostrożnie wyjął z zawiniątka dwa piękne kamienie. Jeden o kolorze karminowym, a drugi oliwkowym. Podszedł z zaszklonymi oczami do umierającej Lawendy i położył dwa zaczarowane kamienie na jej brzuchu. Po chwili zaczął mówić pewien wiersz:

„O, kamienie mityczne!

We wspaniałości swojej,

Połączcie swe moce

I dajcie życie istocie nowej!”

Wtedy stało się coś niezwykłego. Lawenda zaczęła się unosić nad łożem cała lśniąc. Nagle wokół niej pojawiła się czerwono-zielona poświata, która później jakby eksplodowała. Służąca oraz Irys zasłonili kopytkami oczy, aby nie oślepnąć od niesamowitego blasku. Po chwili po pokoju rozległ się płacz dziecka oraz szloch, a jednocześnie śmiech Lawendy. Klacz trzymała na rękach małe źrebię, alikorna. Malutka klaczunia na szyi miała zawieszony purpurowy klejnot w kształcie kwiatka. Sąsiedzi obudzeni przez światło zaczęli pukać do drzwi. Ku ich zdziwieniu, zamiast służącej otworzył Irys i z ogromną radością zaprosił gości do środka. Kucyki po ujrzeniu noworodka, byli zachwyceni. „To cud!”-wykrzykiwali. Po wyjściu ostatniego przybyłego rodzice postanowili ochrzcić klacz imieniem Fiore Viola.

Źrebięce lata

Wiadomość o narodzeniu się alikorna doszła do Canterlotu, a następnie do dwóch księżniczek-Celestii oraz młodej księżniczki Cadance. Cadance była uradowana, iż będzie miała nową przyjaciółkę alikorna. Księżniczka Celestia prędko napisała list do rodziców Fiore Violi z prośbą o niezwłoczne odwiedzenie zamku królewskiego. List dotarł jeszcze tego samego dnia, a rodzina od razu zaczęła się pakować. Mała Fiore patrzyła się jak jej mama i tata biegają po pokoju i wyjmują coś z szuflad, a potem wkładają do dosyć sporej walizki. Jak służąca kładzie jej pieluszki w jakiejś skrzyneczce. Jak za oknem pada biały śnieg, a jego piękne płatki opadają na szybę. Lawenda poprosiła pokojową o otworzenie okna na oścież. Pokojówka prędko wykonała zadanie, a potem znów zabrała się do pracy. Teraz Viola widziała płatki dokładniej. Kilka z nich upadało na parapet i szybko topniało. Mama ostatnio opowiadała jej historię o twórczyni pierwszego płatka śniegu - Snowdrop. Mówiła, że płatki śniegu są równie delikatne, jak klaczka, która je wymyśliła. Wspomniała też, że topnieją gdy jest za gorąco. Fiore Viola polubiła płatki śniegu za ich delikatność oraz lekkość. Za ich wirowanie w powietrzu. Pomyślała, że kiedyś chciałaby wirować wraz z nimi. To było jej pierwsze marzenie. Potem okno zostało zamknięte, a ona wyjęta z kojca. Następnie wszystko działo się szybko-bieg na pociąg, przyjechanie do Canterlotu i na koniec przyjście przed oblicze księżniczek. Jej rodzice rozmawiali z Celestią o nauce Fiore bycia księżniczką. Od teraz Viola miała prowadzić inne życie. Mieszkać w Canterlockim zamku pod opieką księżniczki Celestii. Początkowo Fiore Viola bała się praktycznie wszystkich z wyjątkiem własnych rodziców. Jak już miała iść na zajęcia to tylko z rodzicami. Po roku zaczęła rozmawiać z księżniczką Cadance. Miały wiele wspólnych zainteresowań i pasji. Jako że obie były jedynaczkami traktowały się jak siostry. Cadance była dla Fiore jak starsza siostra. Każdą wolną chwilę spędzały razem, chodziły razem na zajęcia, spacery. W dzień drugich urodzin Fiore, Cadance postanowiła pokazać coś swojej „młodszej siostrze”. Kiedy było już ciemno razem wyszły do królewskiego ogrodu. Wtedy Viola ujrzała coś wspaniałego-Motyle światła. Owady te pokazywały się tylko zimą wieczorem. Zobaczyć je mogły tylko alikorny. Fiore Viola była zachwycone. Motylki jakby tańczyły z płatkami śniegu. Cadance udało się złapać jednego, więc pokazała go swojej podopiecznej. Teraz mała księżniczka mogła mu się przyjrzę dokładniej. Miał niebieskie skrzydełka pokryte fioletowymi kropkami. Jego czułka były białe i delikatnie oszronione. Był śliczny. Księżna Cadance wypuściła stworzonko do innych motyli. Dziewczynki teraz siedziały i podziwiały owady, gdy nagle Fiore Viola ujrzała, że jeden z motyli przygasa i opada w dół. Klacz zerwała się z miejsca i pobiegła go uratować. Złapała go w ostatniej chwili. Zobaczyła, że biedaczkowi coś się stało ze skrzydełkiem. Mała zawołała swoją towarzyszkę prosząc o pomoc. Smutna Cadance powiedziała, iż nie da się już uratować motylka, ale Fiore i tak trzymała na swoim-że da się go uratować. Prędko pobiegła do swojej sypialni, wyjęła z szufladki swoją haftowaną chusteczkę i położyła na niej motyla. Następnie poprosiła Cadance, aby nad nim czuwała, a w tym czasie ona pobiegła do Królewskiej Biblioteki po książkę leczniczą. Wróciła najszybciej jak się dało i pędem otworzyła książkę z zaklęciem na uzdrawianie. Skierowała róg w stronę owada i zaczęła szeptać słowa z księgi. Po chwili z jej rogu zaczęła emanować bladofioletowa aura. Jej „siostra” była zdziwiona, że mała w tym wieku umiała już posługiwać się magią. Fiore była całkowicie skupiona na motylku. Po chwili promień trafił w owada, a po całym pokoju rozeszło się światło. Po tej eksplozji Fiore Viola zemdlała. Obudziła się na swoim łóżku. Nad nią stały księżniczki oraz jej rodzice. Księżniczka Celestia pochyliła się nad nią i rzekła:

-Właśnie dokonałaś cudu. Udało Ci się uzdrowić stworzenie. Żadnemu alikornowi, a tym bardziej kucykowi nie udało się tego zrobić w tym wieku. Aktualnie nawet dorosłe kucyki mają z tym problem. Moje gratulacje!

Fiore Viola poderwała się na słowa o motylu i zaczęła pytać się gdzie ona jest i co się z nim dzieje. Wtedy jej rodzice odsunęli się, a zza nich wyfrunął wspomniany owad i usiadł na kopytku młodej księżniczki. Mała była uradowana. Teraz już chętnie chodziła na lekcje. Po incydencie z motylem zdobyła swój znaczek. Kiedy skończyła naukę, była już nastoletnią klaczą.

Jako nastolatka

Po jakimś czasie Fiore Viola dowiedziała się o tym, iż Cadance zaczęła zajmować się jakimś źrebakiem o imieniu Twilight Sparkle. Postanowiła się dowiedzieć więcej o tej Twilight. Pogadała z Cadance i dowiedziała się o tym, że mieszka w Canterlocie i studiuje magię u księżniczki Celestii. Jej rodzina składała się z jej rodziców oraz jej starszego brata-Shininig Armora. Kojarzyła tego ogiera. Należał do straży królewskiej. Podejrzewała, że jest coś między nim, a Cadance. Nie dziwiła się. Jej przyjaciółka była przepiękna. Znaczy się, od początku uważała, że jest piękna, ale z wiekiem wyładniała. No, ale nie zapomniała o znaczku księżniczki Cadance. Uważała, iż za to zauroczenie odpowiada, także on. Od kiedy jej przyjaciółka zaczęła zajmować się Twilight, jej się trochę nudziło. Postanowiła zacząć podróżować po Equestrii. Gdyż udało jej się opanować zaklęcie przemiany, mogła zwiedzać miasta przez nikogo nie zauważona. Pożegnała się więc z rodziną oraz księżniczkami. Jej ostatnią prośbą był pochówek rodziców, którzy byli już w sędziwym wieku, w ich rodzinnym mieście. To żądanie przekazała tylko i wyłącznie księżniczce Celestii i poprosiła, aby nie mówiła tego rodzicom. Celestia przysięgła i z żalem pożegnała swoją kilkuletnią uczennicę. Fiore przez kilka lat latała po świecie do momentu, gdy dowiedziała się o powrocie Nightmare Moon. Wraz z tą wiadomością dotarła, także ta o porwaniu księżniczki Celestii. Fiore Viola pomyślała, że skoro jej mentorka została porwana to musieli też uprowadzić jej przyjaciółkę. Załamana postanowiła ich szukać. Poszukiwała ich tak długo, aż padła z wycieczenia. Obudziła się i ujrzała na niebie słońce. Wiatr przysłał jej wiadomość, iż została uratowana przez Twilight Sparkle oraz jej przyjaciółki, a Nightmare Moon znów wróciła do postaci księżniczki Luny.

Fiore Viola-PinkieStyle.jpeg

-Twilight Sparkle-pomyślała-skąd ja znam to imię? Nagle przypomniała sobie podopieczną Cadance. To była ona. Czyli, że rzeczywiście była AŻ tak dobra. Oczywiście Fiore była szczęśliwa, ale czuła się zazdrosna o tą Twilight. Co jakiś czas docierały do niej wiadomości o Twilight-a to pokonała Discorda, zwyciężyła nad wielką niedźwiedzicą, została zaproszona na Wielką Galę Grand Galopu. Pewnego dnia dostała list o Cadance. Jakaż była jej radość. Kiedy przeczytała treść była jeszcze bardziej szczęśliwa. Cadance brała ślub! Jej nowym mężem miał zostać Shining Armor. Gdy nagle coś sobie przypomniała. Kapitan straży królewskiej to... brat Twilight Sparkle! To była idealna okazja do poznania tej klaczy. Cadance przemieniła się w wiatr i prędko powiała poleciała w stronę Canterlotu. Niestety były utrudnienia. Nadeszła burza. Fiore Viola nie miała innego wyjścia-musiała zmienić się z powrotem w alikorna. Po przemianie od razu zaczęła biec dalej. Gdy nagle stało się coś strasznego-trafił ją piorun. Viola opadła ciężko na ziemie. Leżała nieprzytomna. Krople deszczu uderzały w jej ciało. Gdyby nie fakt, że alikorny są nieśmiertelne najprawdopodobniej byłaby martwa. Zanim się obudziła minęło trochę czasu, ale kiedy już się ocknęła ujrzała nad sobą niebo podmieńców. Leciały w stronę Canterlotu. Przerażona Fiore Viola zmieniła się w jednego z nich i poleciała z nimi. Kiedy już dotarli ujrzała, że podmieńcy próbują zniszczyć pole ochronne Canterlotu. Kiedy podfrunęła bliżej ujrzała księżniczkę Celestię walczącą z królową Chrysalis. Korzystając z nieuwagi podmieńców, powróciła do postaci alikorna i przeszła przez barierę ochronną. Zobaczyła jak Celestia przegrywa z królową podmieńców. Fiore aż krzyknęła z przerażenia. Ujrzała jak Twilight wraz z przyjaciółkami wybiega na zewnątrz. Kątem oka zobaczyła także brudną Cadance. Wtedy za swoimi plecami usłyszała trzask. Podmieńcy prawie zniszczyli barierę! Swoją magią Viola próbowała jeszcze ją podtrzymać. Była za słaba. Bariera pękła, a ona została zraniona w skrzydło. Spadała w dół. Nie mogła nic zrobić. Uderzyła w ziemię. Zobaczyła tylko Mane6 otoczoną przez podmieńców, potem obraz rozmazał się i całkowicie zniknął. Obudziła się. Ujrzała Cadance oraz Twilight. Jej radość była ogromna. Miały z Cadance dużo tematów do rozmowy. Poznała, także Twilight. Uznała, że jest bardzo miłą oraz mądrą klaczą. Po jakimś czasie Viola wyjechała z Cadance do Kryształowego Imperium. Stamtąd wyruszyła w dalszą podróż po świecie. Teraz już z radością przyjmowała wiadomości o sukcesach Twilight. Jednak jej największą radością było to, że Twilight Sparkle jest alikornem. Została zaproszona na koronację, gdzie poznała resztę Mane6. Wylatując z Canterlotu obdarzyła księżniczkę Twilight dziennikiem ze swoich wszystkich podróży. Teraz księżniczka Fiore Viola dalej lata po świecie poznając nowe regiony malowniczej Equestrii.

Wygląd

Znaczek

Wygląd

Jest to biały kwiatek. Ma jasnofioletowe kontury i ciemnofioletowy środek, z którego wychodzą trzy laseczki o tym samym kolorze. Kwiat ten ma pięć płatków. Pomiędzy dwoma płatkami wychodzi jeden ciemnofioletowy korzonek.

Zdobycie

Zdobyła go podczas swojego pierwszego wspólnego lotu z płatkami śniegu oraz świetlistymi motylami.

Znaczenie

Symbolizuje on jej delikatność.

Wzrost

Fiore Viola jest niższa od Cadance, ale wyższa od zwykłego kucyka.

Pyszczek

Ma bardzo charakterystyczny pyszczek. Jest taki prawie taki sam ja u Cadance, tyle, że jest bardziej zaokrąglony. Początkowo był on taki sam jak u zwykłego kucyka.

Oczy

Jej oczy są podobne do oczu księżniczki Luny. Ma długie rzęsy. Źrenice mają kolor fioletowy, lecz wraz ze zmianą nastroju ciemnieją albo jaśnieją.

Uszy

Ma uszy normalnej wielkości. Charakteryzują się spiczastymi końcami.

Skrzydła

Jej skrzydła mają taki sam kształt jak skrzydła księżniczki Cadance. Są mniejsze o 2 cm.

Fiore Viola-Pergamin PinkieStyle.jpg

Bez dodatków. Możemy tutaj dokładniej zobaczyć cały jej wygląd.

Róg

Ma 20 cm. czyli, że można powiedzieć, iż jest długi. Wydziela ciemnofioletową aurę (kiedy była mała wydzielał bladofioletową).

Grzywa i ogon

Grzywa jest długa, gęsta i kręcona. Ma kolor fioletowy. Ogon ma taką samą konsystencję jak grzywa.

Dodatki

  • Złoty lub fioletowy diadem.
  • Złote lub fioletowe "buciki".
  • Złoty lub fioletoey naszyjnik.

Związki

Księżniczka Cadance

Nazywa ją swoją starszą siostrą. Znają się od kiedy Fiore Viola przyjechała do Canterlotu

Zwierzak

Hmmmm, jej zwierzak to raczej „nie” zwierzak. Dlaczego? Gdyż jest to motyl. Tak, jest to ten motyl, którego uratowała.

Lubi

Motyle

Śnieg

Cadance

Nie lubi

Przemocy

Z powodu braku stałego dostępu do internetu, będę pisała artykuł na komputerze, a potem dopiero wrzucała go na wiki. Z góry przepraszam.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki