FANDOM

Artykuł w edycji
TwilightSzablonEdycja.png
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Fillydelpheria
Emerlad

Początkująca jubilerka

Galeria postaci
Zajęcia Jubilerstwo, prowadzenie bloga
Rodzina
Rodzeństwo Leo Glass, Well-read Feather
Dziadkowie Noctem Stellam (prababcia)
Wygląd
Grzywa
 
Colour shape.png
#855e42
Sierść
 
Colour shape.png
#FFF8C6
Oczy
 
Colour shape.png
#00aa00
Znaczek
Srebrna gwiazda
EmeraldCM.png

Emerald- klacz, jednorożec. Początkująca jubilerka o wielkiej precyzji w tym, co robi. Jest również jednak bardzo zapominalska.

Powstanie

W powstaniu kuca miała udział Julianna.PL. Otóż chciałam narysować jej ponysonę i po kilku nieudanych rysunkach stworzyłam zupełnie innego kucyka o kremowej grzywie związanej w kucyka i zielonym umaszczeniu. Jej znaczkiem był szmaragd ze srebrną gwiazdką w środku. Pomyślałam jednak, że ten odcień zieleni nie jest odpowiedni dla takiego kuca. Grzywa zachowała więc swój desing, ale jej kolor został zmieniony na brąz, a sierść stała się kremowa. Zmianie uległ także znaczek klaczy, z którego ubył kamień szlachetny, pozostawiając samą gwiazdę.

Historia

Źrebięce lata

Dzieciństwo Emi można uznać za bardzo spokojne, pełne śmiechu i radości. Jej rodzice byli bardzo porządnymi kucykami, to od nich nauczyła się precyzji.

Narodziny

Emerald urodziła się 17 III, w Dzień św. Patryka. Ma to związek z jej imieniem, ponieważ, jest to irlandzkie święto narodowe, a kraj ten, nazywany jest szmaragdową wyspą. Została tak nazwana nie tylko dla tego. Zaraz po urodzeniu miała tak błyszczące oczy w kolorze zielonym, iż wszyscy orzekli, że wyglądają jak szmaragdy.

Przedszkole

W przedszkolu Em była bardzo nieśmiała. Bawiła się tylko z dziećmi, które podeszły do niej, a  nie ona do nich. Już wtedy uwielbiała różnego rodzaju błyskotki, bransoletki, naszyjniki, a w szczególności pierścionki. Zadaniem wychowawczyń z przedszkola jest zaobserwować u źrebaka talent do otrzymania znaczka. W przypadku Emerald tylko rozkładali ręce. Nikt nie wiedział co ma robić w życiu, nie objawiała talentów plastycznych, muzycznych, ani magicznych. Oznaczało to tylko, że albo ma wyjątkowy talent, albo nie będzie miała znaczka.

Podstawówka

W podstawówce Emi trzymała z trzema przyjaciółkami z przedszkola. Do innych podchodziła z dystansem.

Pierwsza

Klacz często zapominała pracy domowej, lub przyborów, za co dostawała budzące postrach wśród dzieci pieczątki z kaktusem. Uczyła się bardzo dobrze, zazwyczaj miała szóstki (które jak wiadomo w młodszych klasach są banalne do zdobycia).

Druga

Na urodziny dostała suczkę, którą nazwała Lariss. Bardzo się wzajemnie pokochały. Nawiązała bliskie relacje z prababcią- Noctem Stellam. Pomagała jej, a Stellam opowiadała jej historie z dzieciństwa.

Trzecia

Zrobiła swoją pierwszą bransoletkę. Dała ją koleżance, której bardzo podobał się prezent. Otrzymała swój znaczek.

Czwarta

Zmarła Noctem Stellam. Z tego powodu Em straciła bardzo bliską i zaufaną osobę. Zaczęły się jej kłopoty w szkole.

Piąta

Emerald pozbierała się po śmierci prababci. Jej oceny wróciły do normy. Lariss urodziła trzy szczeniaczki: Twinkle, Daffika i  Sapphire. Daffik i Twinkle pozostali u Emi, a Sapphire została oddana Blade Sash, przyjaciółce Em.

Szósta

Urodził się Leo Glass, jej młodszy brat. Razem ze starszą siostrą opiekowały się nim jak mogły. Na koloniach poznała Lunę Blu, klacz młodszą o rok. Chociaż Emerald mieszkała na drugim końcu Equestrii, klacze pisały do siebie długie listy.                                      

Gimnazjum

W poszczególnych klasach:

Pierwsza

Emi dostała nowego kucfona? nowy telefon, dzięki czemu, co tu dużo mówić, stała się klasowym no-lifem. Nie przeszkadzało jej to jednak w kontaktach z rówieśnikami. Klacz w prawdzie chodziła do klasy z Blade Sash, ale ich przyjaźń się osłabiła, gdyż Emerald, próbując wybić się z tłumu dostała się do grupy trzecioklasistów, którzy nie akceptowali Blade. Emi postawiona przed takim wyborem, odwróciła się od przyjaciółki.

Druga

Emerald pod wpływem "zacnego grona z trzeciej klasy", które (w większości) opuściło już mury gimnazjum w Manehattanie, opuściła się w nauce do tego stopnia, że niepewne było jej przejście do następnej klasy. Wtedy z pomocą przyszła jej Blade Sash, która radziła sobie znacznie lepiej od przyjaciółki. Po odbiciu się od intelektualnego dna wróciła do spotkań ze znajomymi.

Trzecia

Nawet najwięksi nieudacznicy z kręgu znajomych Emerald ukończyli szkołę. W tej sytuacji klacz nie wiedziała co ze sobą zrobić. Od nauki już się odzwyczaiła- starsi koledzy zawsze mieli ściągi z poprzednich lat. Dawno skończone gry już tak nie bawiły, jubilerstwo zostało okrzyknięte "zajęciem dla przedszkolaków", nie miała innego hobby. Blade przyzwyczajona do bycia kołem ratunkowym przyjaciółki, czekała, aż ta znowu będzie potrzebowała jej pomocy. Problem klaczy był tak banalny do rozwiązania- wystarczyło odkopać stare znajomości, wyjść na miasto, zacząć uprawiać sport. Jednak nie dla Emerald, która przez dwa lata podporządkowana była działaniom znajomych. Szkołę ukończyła z dwójkami, co w rozmowach z rodziną dumnie nazywała sukcesem.

Liceum

W czasie wakacji Emerald wróciła do robienia biżuterii i Nawiązała kontakt z Luną Blu, która pomogła jej znaleźć zajęcia na rok szkolny i przekonała Em do otwartości na inne kucyki. W poszczególnych klasach:

Pierwsza

Już na początku zwrócono uwagę na biżuterię noszoną przez Emerald. Wszystkie klacze chciały wiedzieć, gdzie się w nią zaopatruje. W końcu wyjawiła im, że sama ją robi. Od tego czasu jej skrzynka mailowa otrzymywała dziennie kilkanaście wiadomości z prośbą o wykonanie bransoletek czy kolczyków. Dzięki temu klacz uwierzyła, że może zajmować się, czym chce. Założyła bloga, który stał się popularny nie tylko wśród jej znajomych.

Druga

W wakacje poznała Elusive Second, jej rówieśniczkę z domu dziecka. Rodzina Emerald, widząc przyjaźń klaczy zadecydowała, że Elusive przyjedzie do nich na święta. Emi tak wciągnęła się w prowadzenie bloga, że nie miała czasu na naukę. Klacz była o krok od powtarzania klasy. Blade Sash znowu pomogła pseudoprzyjaciółce. Emerald zrozumiała, jak bardzo zraniła Blade, opuszczając ją i postanowiła naprawić swój błąd. Spędzały ze sobą dużo czasu, a w ferie świąteczne zapoznała przyjaciółkę z Elusive Second.

Trzecia

Emerald kontynuowała nauki u Blade Sash. Elusive ponownie przyjechała na święta. Emi podarowała jej Daffika, z którym Second lubiła spędzać czas, kiedy odwiedzała rodzinę Emerald. Do tego zdecydowała się prowadzić bloga z Elusive, co dało jej znaczny wzrost wejść na stronę, gdyż teksty pisane przez koleżankę miały w sobie coś niezwykłego. Po opublikowaniu pierwszego wpisu Second wszyscy czytelnicy bloga Emerald pytali się skąd taka nagła zmiana w charakterze jej wypowiedzi. Przywykli do prostego, zwyczajnego języka, jakim posługiwała się Emi. Wiedząc, że teksty Elusive spotykają się z pozytywnym odbiorem, odpowiadała, że po prostu czasami miewa natchnienia. Maturę zdała nieźle, za sprawą nauk u Blade.

Krok w dorosłość

Epicka osiemnastka

Osiemnaste urodziny Emerald wszyscy wspominają do dzisiaj. Sama Emerald niewiele z nich pamięta, ale i tak nadal przed oczami ma półtorametrowy tort w kształcie jej znaczka z wielkim napisem "Osiemnastka Emerlad" oraz miny zaproszonych gości, kiedy po raz setny wysiadł prąd.

Historia znaczka

A czego można się spodziewać? Znaczek Emerald pojawił się, kiedy nasza dzielna klaczka przemogła lęk przed nożyczkami i wykonała swoją pierwszą bransoletkę. Co ciekawe nikt nie wiązał jubilerstwa z "tym najważniejszym talentem w życiu" Emerald. Jak na alergiczkę przystało, skóra Emi nie była w najlepszej kondycji i kiedy znaczek się pojawił zaczęła się łuszczyć i swędzieć. W tym nieprzyjemnym otoczeniu srebrna gwiazdka Emerald wyglądała jak... uwaga, uwaga... młotek, co dawało wszystkim nadzieję na "Panią inżynier" w rodzinie. Niestety lub na szczęście, klacz zajęła się czymś innym.

Wygląd

Relacje

Well-Read Feather- starsza siostra. Emerald zawsze jej zazdrościła, ale bez przesady, nie aż do nienawiści. Bardzo zbliżyły je narodziny najmłodszego członka rodziny- Leo Glassa, którym obydwie lubiły się opiekować. W czasie najtrudniejszego roku w życiu Emi, w przeciwieństwie do innych zachowała dystans, wiedząc, że siostra potrzebuje samotności.

Leo Glass- młodszy brat. Jego relacja z Emerald jest dobra, chociaż nie da się ukryć, że bliższa jest mu raczej Well-Read. Kiedy Leo przyszedł na świat, Emi miała już 12 lat, dzięki czemu nie zazdrościła bratu rodzicielskiej opieki.

Noctem Stellam-

Cytaty

Wczesny okres życia

  • Łełedideł!- tak Emerald nazywała Well-read Feather, później często dla żartu zwracała się do niej w ten sposób
  • Cynka tancy[1]- jej epicki komentarz do oglądanego w telewizji baletu.

Podstawówka

  • Ja tu jestem od siedzenia przy kompie i oglądania tutoriali o gadaniu z żyrafami, a ty od czytania i mówienia mądrych rzeczy. Nie oczekuj ode mnie, że nagle obliczę ci, ile to jest 7+2!- do siostry, kiedy pytała ją przed sprawdzianem z matmy.
  • Hahahahahahahaha... Czekaj, to było na serio?!- Reakcja na: Dzisiaj sprawdzian.
  • Kto jest słodziutki, ty jesteś słodziutki!

-To jest ona!

Słodziutka...- kiedy dostała Lariss

  • Czy ja ci wyglądam na idiotkę? Nie odpowiadaj...- do Blade, kiedy ze sztucznymi skrzydłami wybierała się na plac zabaw, aby mówić przedszkolakom, że jest księżniczką

Gimnazjum

  • Praca nie zając.. W zasadzie nauka też nie zając. Nic to nie zając. Tylko zając to zając- przed nauką z Blade Sash
  • Emerald, w tym roku zrzucę wagę!

-No chyba z balkonu!- w tenże sposób Emi motywuje przyjaciółkę do przejścia na dietę...

Przezwiska i pseudonimy ;-;

Lubiane

  • Emi
  • Em
  • Emcia
  • Emka
  • Toffi
  • Mela

Trochę bardzo mniej lubiane

  • Emo
  • Emu
  • No life
  • MPK
  • Emalia

Przypisy i takie tam

  1. W wolnym tłumaczeniu: Dziewczynka tańczy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki